Tagga tävling!

Nu är det 3e gången jag försöker mig på att skriva detta inlägg eftersom att min dator har muppt sig och inte velat sammarbeta! :(

På söndag är det i alla fall dags för årets första omgång i Div.1 ponnydressyr! Jag är riktigt laddad och jag hoppas att mina lagkamrater också är det ;) Eftersom att det är så få lag i Södermanland så slås vi ihop med Västmanland, förra året slogs vi ihop med Östergötland som va oerhört vassa! De lag som är anmälda till Div. 1 är: Stora Ekeby RK, Salaortens RF, Köpings RK, Fagersta RK, Gripens RF, Trosa RS och så vi från ERF.

De program jag ska rida är La:1 och sedan lagklassen som går i Lagtävlansprogrammet 2003. Det sistnämnda programmet har jag inte ridit på år och dagar känns det som! Det är ett ganska långt galopprogram i Lag 2003 där det är lätt att hästarna blir lite oaktiverade och de kryper gärna fram i formen lite. Travprogrammet passar mig och Hagbard ganska bra! Det är ofta så att vi ligger på 70 % genom hela trav- och skrittprogrammet och sen åker procenten ner lite efter galoppdelen. Men jag ska träna extra mycket på galoppen denna vecka så att vi förmodligen kan få en bättre kvalité på den i galopprogrammet på tävlingen. För mig är det väldigt viktigt att kunna programmet till 100 % och veta exakt vad våra svagheter och våra styrkor är. Travökningar är något som vi brukar få väldigt bra på men han är väldigt känslig så han måste vara precis rak innan vi går ut i en ökning annars blir det galopp!

Mitt mål är att göra mitt bästa, få en bra känsla och att slå mig själv, hur det går sen är det domaren som avgör!

Nu ska jag in på min första lektion för dagen, vi hörs! :D





En liten galoppbild från en tävling på hemmaplan från i somras :)


Kommentarer
// Lagledarn ;-)

Yes! Ladda var ordet!

Bra skrivet Paulina. Hoppas resten av tjerna hänger på nu !

// Anna

2012-03-26 @ 15:37:29
// Lagledarn

Bra skrivet Paulina!

Ladda, Ladda, Ladda!!!

Lagkänslan och ha ROLIGT framför allt!

//Anna

2012-03-26 @ 15:45:15



Ditt namn:
Kom igåg mig?

E-mail: (visas inte för andra)

Din webbplats:

Skriv din kommentar här:

Trackback