Paulina och Hagbard - Presentation

Här är jag då, Paulina, 17 år från Eskilstuna. På dagarna pluggar på Teknikprogrammet på Rinmans gymnasium men kvällarna spenderar jag med min underbara D-ponny Hagbard :) Jag är en tjej som brinner för hästarna men vänner, familj och pojkvän är något som också betyder.

Hagbard är en connemaravalack född 2001, e. Grytåsa Kallemero (MSV B hopp) ue. Spinway Corona (MSV B dressyr). Hagge som han kallas, står på en anläggning utanför hållsta (Älunda). Jag har honom tillsammans med min lillasyster som hoppar lite på honom men jag själv tävlar dressyr, såklart! Jag tränar dressyr för Pia Fälth på Sanna Nilssons anläggning varannan vecka, sedan tränar jag även för en anna superduktig tjej upp till 2 gånger i veckan som står uppstallad med sin häst i samma stall som mig. Tillsammans har vi tävlat upp till FEI inledande, flertal vinster i LA på över 72 % och regionala placeringar, hoppat tom 95 (pga ointresse). Målet för oss är att ta oss till de högsta klasserna i dressyr innan ponnytiden är slut vilket är detta år :(

När jag köpte Hagge för lite drygt 4, 5 år sedan så kunde han inte så mycket. Trots att han var sex år så var han bara inriden, dvs. Han kunde skritt, trav, nästan fatta galopp och skutta småhinder (tekniken var inte den bästa dock, haha).

Om jag ska beskriva honom till sättet så måste jag säga att en socialare häst får man leta efter! Han vill alltid vara med och kolla vad som händer, gnäggar åt en när man kommer till stallet och springer i full galopp när man ska hämta honom från hagen. Han kan vara lite nervig vid vissa tillfällen, men om jag är lugn så brukar han också bli det ! :)

Det var lite om oss!


Kommentarer
// Lagledarn

Hagge I love You! Frågan är om han är hopp eller dressyrhäst, lika underbar i båda grenarna! Och med dig, Paulina (åsså Elle såklart) får han ju förutsättningarna att visa vad han går för. Häftigt att få följa er utveckling

//Anna

2012-03-26 @ 17:09:30
// Paulina

Haha Anna, va gullig du är!! Tack!!

2012-03-26 @ 22:51:13
http://erfponnydressyr.blogg.se/
// Jessica Eriksson

Nu ligger eran blogg i ett inlägg så kolla. :)



Kram från Brave Heart till era ponnysar. :)

2012-03-28 @ 17:30:43
http://braveheart.blogg.se/



Ditt namn:
Kom igåg mig?

E-mail: (visas inte för andra)

Din webbplats:

Skriv din kommentar här:

Trackback