Pressentation av Ida & Phaffner

Jag heter ida och är 14 år. Jag bor i borsökna med min familj och två hundar, en Chihuahua som heter Sara och en Engelska Springer Spaniel vid namn Wilma. Jag är en glad, positiv, smått galen och snäll tjej(hoppas jag iaf haha). Tänkte inte gå in på så mycket mer om mig själv, men om det är något ni undrar är det bara att fråga på!

Phaffner som min ponny heter är en SV Ridponny ( Arab/New Forest) född 1999. Alltså är han 13 år. Vi köpte honom augusti 2010 så nu har vi haft honom i lite över ett och ett halft år. Innan Phaffe kom till oss var han tävlad LA dressyr och LB hopp, och några enstaka fälltävlans tävlingar.

Tilsammans har vi tävlat upp till LA:1 i dressyr, så att vara med i DIV 1 laget kommer bli en rolig utmaning. Vi kommer se det mest som träning eftersom vi inte har tävlat varken Lag 2003 eller LA:P1.
I hoppningen har vi endast varit på några få pay and jumps, men med vår medryttare var de med i DIV 3 laget. Dock gick det inte så bra eftersom han är en välldigt(läs mycket) tittig ponny. Alldra helst skulla han villja hoppa banan en gång för att sedan hoppa den igen. Men så funkar det ju tyvärr inte..
Fälttävlan har vi startat en gång, men tränat ca 3 gånger. Terräng tycker han är jätte roligt, så en av våra mål för året är att starta en p70(70cm)

Phaffe är en underbart härlig ponny som alltid försöker sitt bästa. Han är ursnäll i hanteringen, men eftersom han är 50% arab har han välldigt lätt för att bli spänd. En ponny som man kan ut och rejsa i skogen barbacka med termobyxor och ett lycra täcke(har hänt flera gånger haha) utan att man ska vara rädd för att ramla av.

Hösten 2011 fick han dock ont i ryggen och fick stå i 2månader. Men nu är vi på G igen och det går bättre än någonsin:)

Några blandade bilder :)






/Ida

Kommentarer
// Anonym

<3 // Anna

2012-03-26 @ 17:14:00
// Emma

Snygg!

2012-05-07 @ 16:17:36
http://trueriders.blogg.se/



Ditt namn:
Kom igåg mig?

E-mail: (visas inte för andra)

Din webbplats:

Skriv din kommentar här:

Trackback