Fårskinnsfluff och uteritt

Idag har jag och Phaffe varit ute på en bus uteritt för att glömma gårdagens dressyrpass(skrev inget, men om jag säger att vi drar ett sträck över den så kanske ni förstår). På vägen bort ifrån stallet var han lite småseg men när vi hade varit vid sjön vart han huuur pigg som helst. Det är då som det är som roligast att rida när han är sådär  super pigg och små skuttar och har sig ♥

Vi red väl ut i ca 1timma och det blev välldigt mycket trav, allt för att hinna ta kort på solnedgången över sjön. Tror ni jag hinner då? Nej tyvärr . Aja, det blev ju inte bättre när jag inte hittar överföringssladden från mobilen till datan, SMART!

Phaffe har börjat få skav igen av sadelgjorden, han får nästan alltid det under fällningstiderna. Men vi har satt på fårskinnsfluff på sadelgjorden för att det inte ska skava. Nu är frågan, får man tävla med fårskinn på sadelgjorden?
Skulle vara bra att veta, så att man inte blir diskad eller nått om man har det( nojjig jag vet).


Seriösa och snygga på Strömsholm i vintras när det kollade upp skadan. :)

/ida


Kommentarer
// Paulina

JAA men får tävla med fårskinn på gjorden :)Linn gjorde det med Braven :)

2012-03-29 @ 22:11:59



Ditt namn:
Kom igåg mig?

E-mail: (visas inte för andra)

Din webbplats:

Skriv din kommentar här:

Trackback