Träning för Elise Frediksson m.m. :D

Helgen har varit fullproppad med roligheter och jag tänker nu dela med mig av endel som har hänt!
I lördags var Elise Fredsiksson uppe i Eskilstuna för att hålla träningar på anläggningen där jag har Hagbard. Jag var med och tränade för henne på kvällen. Har inte tränat för henne förut men jag måste säga att hon var väldigt bra!
Passet började med att jag fick rida runt lite på volten för att "visa upp" Hagge så att hon fick se lite hur han betedde sig och så. Jag flyttade honom lite för innerskänkeln för att få in honom i "ramen". Sedan ville hon själv sitta upp och känna efter, vad jag vet så gör hon alltid det med nya hästar, tycker att det är super då det är enklast att frstå hästen samt ryttarens situation. Jag beskrev även vårat problem (framåtbjudningen) och att ha en ärlig kantakt med honom. Hennes känsla var som min, han stänger av och har är egentligen INTE lat men det tar väldigt mycket på honom när han stänger av, han får mjölksyra och det är därför han blir trött.
Sedan fick jag hoppa upp igen och då tränade vi mest på att få honom att inte stänga av genom att ha honom lite över tygeln för att sedan kicka igån och fånga upp honom med ett mjukt stöd i handen. Detta kräver ganska mycket teknik av ryttaren så det var faktiskt väldigtsvårt.
Slutorden från Elise var ungefär såhär "En väldigt trevlig ponny med mycket fina gångarter som är svår, man får inte ta i honom för mycket, då blir det motsatt effekt, en svår balansgång! Jag tycker att du har en bra timing och känsla i din ridning och detta som vi tränat på idag kommer du att ha stor nytta av i framtiden på vilken häst du än rider". Jag blev väldigt glad av att höra detta, från henne liksom ! :D
I söndags så hopptävlade min syster på Hagbard! Det var på Nyby Torshälla RK, det var även div.3 hoppning.  Detta var min systers första riktiga hopptävling och jag är riktigt stolt över henne! :D I förklassen så slutade hon rida lite så det blev några fel där men Hagge hoppade snällt i alla fall! I själva lagklassen så gick de felfritt, tjoho, dom fick mycket hjälp av alla lagmedlemmar som stog och skrek, haha. Laget var jättenära på att vinna men tyvärr rev en annan tjej ett utav hindrena, aja sånt som händer ;)
Bilder från hopptävlingen kommer senare :)
bjuder på en gammal så länge! 
Ha det bra! /Paulina

Kommentarer



Ditt namn:
Kom igåg mig?

E-mail: (visas inte för andra)

Din webbplats:

Skriv din kommentar här:

Trackback