Tävling 21/4

Igår så tävlade jag och Hagge på Kumla Ridklubb, jag vet även att Agnes, Julia och Elvira också tävlade där fast tidigare än mig! Jag red bara en klass, LA:P1. Och han gick superbra och jag menar verkligen det! De enda missarna vi fick var i de enkla bytena samt inridningen i början av programmet.
Tyvärr läg domaren väldigt lågt i % på ALLA ekipagen! Synd! Hon som vann på D-ponny fick 60,5 %, kom igen liksom? Sen var det flera som fick 43, 49, 51, 52 osv.. Jag är väldigt GLAD över det jag fick, 1,5 % från vinst, så om vi hade sattit bytena... haha.
Jag tyckte ändå att domaren skrev väldigt bra kommentarer, stämde precis överrens med min känsla!!
Synd somsagt att hon hellre satte en 6a istället för en 7a osv. Några ekipage som var med var ruskigt duktiga!!!
Slutkommentaren från domaren var såhär: En mycket trevlig häst! Ännu lite för svag samling men det kommer att bli riktigt bra när du får ihop honom mer.

Samlingen är något vi jobbar på HELA tiden och det kommer, han har blivit mycket starkare, men lite saknas. När det sitter där så tror jag att han kommer bli superbra och att detta kommer vara plättlätt! Hagbard <3

Här kommer lite hoppbilder från förra helgen på Hagge och min syster:





// Paulina

Kommentarer



Ditt namn:
Kom igåg mig?

E-mail: (visas inte för andra)

Din webbplats:

Skriv din kommentar här:

Trackback