Resultat 1a omgången i Div.1

Jag tänkte berätta lite om tävlingen i söndags!

Från min och Hagbards sida gick del väl lite blandat måste jag säga! Det började med att vi var liiite sena. Jag brukar alltid lasta ur honom 1 timme innan start men nu kom vi fram till tävlingsplatsen 55 min innan start och jag började rida fram 20 min senare. Tiden bara rann iväg och jag blev stressad, hästen också vilket resulterade i att han varken lyssnade framåt eller bakåt. Jag blev lite arg på honom, vilket jag ångrar nu eftersom att det var den j***a stressens fel.. Jag tänkte stryka mig till den 1a klassen men bestämde mig dock för att gå in på banan och köra igenom programmet. Inne på banan så segade han ihop och jag kunde inte göra något åt det.. Detta har aldrig hänt förut men jag vet ju att det beror på den usla framridningen. Jag red så långt in i programmet som möjligt och sedan bestämde jag mig för att utgå, det kändes inte rättvist mot Hagbard att få ett dåligt resultat, älskade ponny <3 Domaren sa i alla fall att hon tyckte att det var väldigt synd att vi utgick men min känsla var inte bra. Formen var i alla fall bra!

I den andra klassen, lagklassen så skötte sig ponnyn mycket bättre! Framridningen gick strålande och han visade sitt vanliga jag igen! Pigg, fina gångarter, bra form, glad och lyhörd! Inne på banan blev han lite väl taggad! Tror att det blev totalt 11 missar...... Men hellre det än en seg och tråkig ponny! Han kunde inte stå stilla i halterna och han ville dra iväg i galoppen, ville spring och springa och springa. Travdelen gick ganska bra, där hade han en fin takt, fin form, som även domaren tyckte! Vi slutade på 60,5 % tror jag.. Har ingen aning om vart vi hamnade i resultatlistan, på den övre halvan i alla fall. Jag är inte så nöjd men det är bara att träna på! Vacker är han i alla fall!

Laget slutade på en 5e plats av 6 lag!

De individuella resultaten för laget:
Agnes: 58,? %
Ida: 55,4 %
Elvira: 55,7 %
Paulina: 60,5 %

Jag tycker att tjejerna ska vara supernöjda med sina prestationer! Vilka framgångar de haft alltså! Jag låter dem berätta om sin tävlingsdag själva! :)

Här kommer lite bilder från framridningen till den andra klassen, varning för ett sumo som rider runt i vinterjacka! ;) :



Kommentarer
// Annika

Supersnygg ponny! Jobbigt att det blev stressigt i början. Jag hatar personligen att stressa i hästsammanhang, man smittar av sig så lätt på hästen då.



Är det en brännskada han har över bogen, eller bara någon slags pigmentförändring?



2012-04-12 @ 12:00:46
http://blackingvar.blogspot.se/
// Paulina Andersson

Tack så mycket Annika! Ja, visst är det jobbigt! :(



Det han har på bogen har han troligtvis ärvt från fullbloden långt bak i hans stamtavla, har jag hört talas om! Men det är absolut ingen skada! :)

2012-04-12 @ 22:21:44
http://erfponnydressyr.blogg.se/



Ditt namn:
Kom igåg mig?

E-mail: (visas inte för andra)

Din webbplats:

Skriv din kommentar här:

Trackback