formazione dressage al pony chiassosa

för er som inte kan Italenska(google translate in my ♥) så är rubriken : Dressyrträning på bråkig ponny

Aja, kom hem från stallet för 2 timmar sen.

När jag skrittade fram kände jag redan att idag kommer han att vara jävligt jobbig. Och jag hade rätt. Så fort jag tog i tygeln tog han upp huvet.

Men när träningen började så jobbade vi mycket på att få honom lösgjord och ta stöd i handen och inte bara bita sig fast i ena sidan. Efter lite småtjaffsande vart han super fin, iallafall de sista 10 minuterna. Så började han arbeta med bakbena och trampa under sig.

Imorgon blir det dressyr igen, för att fortsätta träna på det vi gjorde idag.!


image description
Älskade knasiga ponny ♥

/ida

Kommentarer



Ditt namn:
Kom igåg mig?

E-mail: (visas inte för andra)

Din webbplats:

Skriv din kommentar här:

Trackback