Dressyrpass på G!

Ikväll ska jag rida ut med min mamma på en liten sväng som uppvärmning för att sen gå in i ridhuset och trimma lite dressyr. Jag har testat ett nytt bett nu eftersom att såret aldrig vill läka. Det är ett rakt med fasta ringar och han fungerar super på det! Han kan bli lite väl med nosen bakom lod ibland men annars känns han väldigt trevlig i munnen!

Saker jag ska tänka på under passet:

Hitta en bra bjudning

Få bra balans i galoppserpentinerna

Han får inte bli för böjd/rak i skolorna

Samla galoppen så mycket det går innan de enkla bytena

Utvärdering om passet kommer senare + bild :)

Just nu sitter jag och följer de nationella tävlingarna i Grums på equipe, Cornelia startar snart, spännade, hoppas att det går bra för henne! :)


Kommentarer



Ditt namn:
Kom igåg mig?

E-mail: (visas inte för andra)

Din webbplats:

Skriv din kommentar här:

Trackback